Skip to content

راندوو ترکیه چیست؟

راندوو ترکیه چیست؟ 10

قطعا اگر قصد مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه را داشته باشید واژه «راندوو ترکیه» را باید شنیده باشید. گرفتن وقت راندوو ترکیه، کارت کیملیک ترکیه، اداره مهاجرت ترکیه و … واژه هایی هستند که در مراحل اخذ اقامت این کشور می بایست با آنها آشنا باشید.

در واقع کلمه راندوو به معنی «قرار ملاقات یا وقت مصاحبه» می باشد؛ اما در ارتباط با مهاجرت به معنی «قرار ملاقات مشخص شده در اداره مهاجرت ترکیه» می باشد. شما قبل از هر اقدامی در خصوص اخذ انواع اقامت کشور ترکیه می بایستی نسبت به پر کردن فرم های راندوو ترکیه اقدامات لازم را انجام دهید.

راندوو ترکیه

راندوو در اصل به معنای قرار ملاقات است اما در مورد مهاجرت به ترکیه معنی کلمه کمی جزئی تر می شود. “راندوو ترکیه” به معنی «گرفتن وقت ملاقات در اداره مهاجرت ترکیه» است. این وقت ملاقات برای این است که شخصی که تصمیم به مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشور را گرفته بتواند مدارک مورد درخواست اداره مهاجرت را در تاریخ تعیین شده ارائه کند.

راندوو ترکیه

در واقع راندوو یعنی گرفتن وقت ملاقات و مصاحبه با افسر مهاجرت در اداره مهاجرت ترکیه یا همان گوچ اداره سی (Göç idaresi) می باشد. این ملاقات برای این است شخصی که تصمیم به مهاجرت و اقامت به ترکیه می گیرد بتواند مدرک مورد نیاز اداره مهاجرت را در تاریخ تعیین شده ارائه دهد. گرفتن راندوو ترکیه برای اقامت در آن جا از طریق سایت اداره مهاجرت (Göç idaresi) و با پر کردن فرم مخصوص قابل انجام است. بسیاری از مهاجرین خودشان اقدام به پر کردن این فرم می کنند و گروهی هم ترجیح می دهند با پرداخت مبلغ اینکار را به شرکت ها بسپارند.

نحوه گرفتن وقت راندوو ترکیه

برای گرفتن وقت راندوو ترکیه توصیه می کنیم زمانی اقدام کنید که در خاک ترکیه حضور دارید. لازم به ذکر است شما در صورتی که در ترکیه حضور داشتید باید قبل از تمام شدن ویزای ۹۰ روزه خود نسبت به پر کردن فرم ها و گرفتن وقت راندوو ترکیه اقدام نمایید وگرنه مجبور خواهید شد به مدت ۳ ماه خاک ترکیه را بعد از تمام شدن ۹۰ روز ترک کنید و بعد از سپری شدن ۹۰ روز دوباره می توانید به ترکیه بروید.

  اقامت ترکیه از طریق کار

ایرانی ها در طول سال حداکثر ۶ ماه یعنی ۲ بار و هر بار ۹۰ روز می توانند بدون نیاز به اخذ ویزای جداگانه در ترکیه حضور داشته باشند. ملاقات راندوو ترکیه برای این است شخصی که تصمیم به مهاجرت و اقامت به ترکیه می گیرد بتواند مدرک مورد نیاز اداره مهاجرت را در تاریخ تعیین شده ارائه دهد. گرفتن راندوو ترکیه برای اقامت در آن جا از طریق سایت اداره مهاجرت (Göç idaresi) و با پر کردن فرم مخصوص قابل انجام است. بسیاری از مهاجرین خودشان اقدام به پر کردن این فرم می کنند و گروهی هم ترجیح می دهند با پرداخت مبلغ اینکار را به شرکت ها بسپارند.

راندوو ترکیه چیست؟ 1

نحوه ابطال راندوو ترکیه

اگر به هر دلیل در موعد مقرری که اداره مهاجرت ترکیه اعلام کرده است نتوانسته باشید در آن اداره حضور داشته باشید، عدم مراجعه شما به معنی ابطال وقت راندوو شما محسوب خواهد گردید. در صورتی که بخواهید مجددا وقت بگیرید می بایست از زمان وقت راندوو شما حداقل ۲ هفته گذشته باشد. بعد از ۲ هفته می توانید دوباره وقت جدید از اداره مهاجرت ترکیه را درخواست دهید.

  اجاره خانه در ترکیه

قبل از کنسل کردن وقت راندوو به این قضیه توجه داشته باشید که در شهرهای بزرگی مثل استانبول از زمان درخواست شما ممکن است تا ۳ ماه هم به طول بیانجامد اما در شهرهای دیگر مثل آنکارا یا ازمیر وقت راندوو ترکیه شما بیش از یک ماه به طول نمی انجامد.

راندوو ترکیه چیست؟ 2

چند نکته در مورد راندوو

  • تاریخ و ساعت مشخص شده قابل تغییر نیست و شما باید تا قبل از ۹۰ روزی که بدون ویزا می توانید در ترکیه اقامت داشته باشید، اقدام به گرفتن راندوو کنید.
  • اگر برای شما مشکل پیش بیاید و نتوانید در روز تعیین شده حضور داشته باشید تا یک روز قبل از تاریخ مشخص شده اقدام به ابطال آن بکنید و مجدد برای دریافت راندو اقدام کنید.
  • ایمیل و شماره تماس خود را به درستی وارد کنید.
  • بعد از وقت راندوو می توانید با شماره ۱۵۷ (شماره اطلاع رسانی پرونده های اقامتی) تماس بگیرید و از روند پرونده خود مطلع شوید.
  • همه افراد خانواده حتی کودکان نیاز به راندوو جداگانه دارند.
  • سایت اداره مهاجرت ممکن است بعضی از اوقات کمی دچار اختلال باشد. صبور باشین واین کار را به آخرین روزها محول نکنیند.
  • در روز راندوو اقامت ترکیه با شما مصاحبه نمی شود و از شما چیزی پرسیده نمی شود شاید گاهی یکی دو سوال کوتاه از شما بشود. اگر مدارک شخص درخواست کننده کامل باشد، پرونده تشکیل می شود و یک رسید دریافت مدارک به شما می دهند. روی این رسید درج شده که چنانچه تا ۹۰ روز جوابی از اداره مهاجرت نگرفتید، از طریق این مدرک می توانید وضعیت پرونده تان را پیگیری کنید. اگر هم مدارک ناقص باشد، نواقص را روی پرونده می نویسند و به دست شما می رسانند که شما باید طی یکماه رفع نقص کرده و مدارک را تکمیل کنید.
  • برای روز راندوو استرس نداشته باشید، معقول لباس بپوشید و تمیز و مرتب باشید. مامور های اداره مهاجرت افراد نامرتب و ناپسند را معمولا کمتر مورد تأیید قرار می دهند.
  اقامت ترکیه با اجاره خانه

لازم است بدانید که در ترکیه برای اداره نفوس و ویزیت پزشک و حتی دیدار با مسئول بانک هم از کلمه راندوو استفاده می شود.

راندوو ترکیه چیست؟ 3

مدارک مورد نیاز برای راندوو ترکیه

  • فرم راندوو ترکیه
  • بیمه یکساله 
  • چهار قطعه عکس بیومتریک شش در چهار با زمینه سفید
  • اصل و کپی از پاسپورت
  • اجاره نامه ی نوتر شده (اجاره نامه را در نوتر یا محضر مهر میزنید)
  • پرداخت هزینه اداری برای دریافت کارت اقامت
  • شماره ی مالیاتی یا ورگی نوماراسی که از اداره مالیات گرفته اید.
  • ترجمه از صفحات گذرنامه، بیمه درمانی معتبر (افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال معاف هستند)
  • ارائه رضایت نامه پدر یا مادر برای افراد زیر ۱۸ سال
  • اصل پاسپورت و کپی از صفحه ای که آخرین مهر ورود خورده شده است.
اقامت توریستی یک ساله ترکیه

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان 118 ترکیه شماره واتساپ خود را وارد کنید

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک گذاری این مطلب

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید:

اگر نظر و یا تجربه ای در مورد موضوع این مقاله دارید، لطفا با همه به اشتراک بگذارید.


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پیش از تماس با ما این موارد را در نظر بگیرید:

  1. با این شماره تنها جهت خرید و اجاره ملک در ترکیه تماس بگیرید. 
  2. امکان پاسخگویی در روزهای یکشنبه وجود ندارد.
  3. لطفا پیغام خود را به صورت متن یا پیام صوتی ارسال نمایید و از تماس صوتی خودداری کنید.
  4. این خانه ممکن است به فروش رفته و یا اجاره داده شده باشد، اما موارد مشابه همواره موجود است.
  5. ما در استانبول اروپایی، شهر آلانیا و آنتالیا فعال هستیم.

دریافت مشاوره حقوقی اختصاصی

در صورتیکه تمایل به دریافت مشاوره حقوقی اختصاصی توسط وکیل مجموعه ما دارید، می توانید از طریق لینک زیر وارد واتساپ شده و وقت مشاوره دریافت نمایید. 

×