Skip to content

نقشه راه های ترکیه

نقشه راه های ترکیه 13

یکی از مسائل مهم در زمینه های گردشگری، صنعت و… راه ها و جاده های آن کشور است. تمامی افراد حاضر در یک کشور، چه ساکنین آنجا و چه گردشگران، از راه ها و جاده ها برای رسیدن به مقاصد مورد نظر خود استفاده می کنند. این نشان دهنده این است که راه ها تاثیر مهمی بر اقتصاد و پیشرفت یک کشور دارند. برای همین در این مقاله نیز قصد تشریح جاده ها و راه های ترکیه همراه با کیفیت و دسترسی راه های ترکیه را بررسی خواهیم کرد.

امنیت و کیفیت راه های ترکیه

هم اکنون کشور ترکیه در تمامی مسیرهای بین شهری خود از جاده هایی با کیفیت آسفالت خوب و ایمنی استفاده می کند. جاده های این کشور در قسمت شرقی کشور عموما جاده های تک بانده و دوبانده هستند. اما در قسمت غربی این کشور در اغلب نقاط جاده ها پهنای بیشتری دارند، زیرا بیشتر شهرهای مهم ترکیه مانند آنکارا و استانبول در قسمت غربی هستند. حتی شهرهای اصلی توسط آزادراهی بسیار زیبا و مناسب که به اتویول (Otoyol) نیز معروف هستند به یکدیگر متصل شده اند که می توانید در روی نقشه ها آن را مشاهده کنید.

نقشه راه های ترکیه 1
نقشه کامل شهرها و شهرستان های ترکیه

سفر زمینی در راه های ترکیه مناسب است یا خیر

با توجه به جزئیات نقشه های کشور ترکیه، جاده های این کشور دارای امکانات رفاهی و استراحتگاه های زیادی هستند و مشکلی همچون بنزین و یا خرابی خودرو در جاده ها، به ندرت مسافرین را آزار خواهد داد. اما قبل از سفر مطالعه نقشه مسیرهای مورد نظر خالی از لطف نیست. بنابراین مسافرت زمینی در ترکیه در صورت انتخاب درست مسیر، می تواند بسیار جذاب و زیبا باشد. حتی بسیاری از گردشگران در ترکیه که دارای خودرو شخصی نیستند اقدام به اجاره خودرو در ترکیه می کنند و لذت سفر خود را چندین برابر می کنند.

نقشه راه های ترکیه 2
نقشه کامل راه های زمینی ترکیه همراه با جزئیات

معرفی بهترین سایت ها و اپلیکیشن های راه های ترکیه

در استفاده از نقشه های آنلاین اولین گزینه همان google maps خواهد بود. استفاده از این سایت می تواند کمک زیادی به مسافران بکند اما جزئیات و امکانات راه ها در آن چندان مشخص نیست. برای همین توصیه می شود از سایت ها و اپلیکیشن هایی با جزئیات بیشتر استفاده کرد. اولین سایتی که استفاده از آن توصیه می شود سایت Türkiye Haritası است. این سایت دارای انواع نقشه ها از جمله نقشه استانی، نقشه فیزیکی، نقشه تونل ها و زیرگذرها و از همه مهمتر نقشه تمامی راه های ترکیه است. تنها ایراد این سایت نوشتن نام شهرها و راه ها به زبان ترکی است و فقط در راهنمای آن از زبان انگلیسی استفاده شده است.

  عوارض OGS و HGS چیست؟

دومین وبسایتی که می توان در مورد آن بحث کرد وبسایت سازمان مدیریت راه های ترکیه (KGM) است که وبسایت رسمی سازمان راه ها و جاده های ترکیه است. مزیت این وبسایت نقشه بندی راه ها و جاده ها به ترتیب استان است که باعث نشان دادن جزئیات بیشتری به کاربران می شود. همچنین از دیگر امکانات این وبسایت محاسبه فواصل بین شهرها و حتی محاسبه فاصله بین مناطق مختلف دو شهر است. اما بازهم نقطه ضعف این سایت نداشتن سایر زبان ها به جز زبان ترکی است.

نقشه راه های ترکیه 3
نقشه رسمی راه های زمینی ترکیه

در بین اپلیکشن های نقشه راه ها و مسیریابی نیز می توان چند گزینه را بررسی کرد. اولین اپلیکیشن Yandex Navigasyon  است که در ترکیه بعد از Google Maps پرطرفدارترین برنامه برای گوشی های همراه است که می توانید با استفاده از آن از وضعیت جوی، ترافیک، پمپ بنزین ها و مراکز خدماتی مطلع شوید. این برنامه دارای زبان های مختلفی است که می توان به راحتی از آن استفاده کرد. این اپلیکیشن هم در پلی استور و هم در اپ استور موجود بوده و قابل دانلود است.

  ترکیش ایرلاین، قدرت سخت ترکیه

برنامه بعدی که می توان از آن استفاده کرد همان برنامه Waze است که در ایران نیز مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد. از مزیت های این برنامه پشتیبانی از زبان فارسی و همچنین راهنمای گفتاری است که می تواند در جاده کمک بزرگی به رانندگان بکند. همچنین می توان با استفاده از این برنامه محل ایست پلیس و یا دوربین های پلیس را نیز تشخیص داد. همچنین در صورت داشتن سفر کوتاه بین دو شهر استفاده از تاکسی های اینترنتی ترکیه نیز توصیه می شود زیرا قیمت مناسب تری نسبت به تاکسی های معمولی دارند.

سرعت مجاز در راه های ترکیه

سرعت مجاز در مواضع داخلی شهرهای ترکیه برای خودروهای سواری ۵۰ کیلومتر بر ساعت است اما سرعت مجاز در جاده ها و آزادراه ها بسیار شبیه به ایران است. سرعت مجاز برای خودرو سواری در جاده های تک بانده دوطرفه، ۸۰ کیلومتر بر ساعت، در جاده های دوبانده ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و در آزادراه ها نیز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است. سرعت مجاز برای اتوبوس ها نیز به ترتیب ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

نقشه راه های ترکیه 4

آزادراه های ترکیه

بیشترین قسمت آزادراه های ترکیه، در قسمت غربی و در بین شهرهای بزرگ و اصلی این کشور قرار دارد. این آزادراه ها که در غربی ترین قسمت آن شهر ادیرنه است و شرقی ترین شهر مشمول آزادراه نیز شهر شانلی اورفا است. این آزادراه در طول مسیر خود شهرهای مهمی همچون استانبول، آنکارا، مرسین، ازمیر و شهرهای بسیاری دیگری را شامل می شود که زمان مسافرت بین این شهرها را بسیار کاهش داده است. قیمت عوارض بین شهرها در آزادراه نیز به معمولا ۱۵ تا ۳۰ لیر، با توجه به طول آزادراه است که همانند آزادراه های موجود در ایران، این عوارض باید در ورودی هر شهر بزرگ پرداخت شود.

  فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول

برای مثال عوارض عبور از بزرگراه استانبول به ازمیر که از روی پل عثمان قاضی عبور می کند، برای خودروهای سواری حدودا ۱۱۸ لیر و برای سایر وسایل نقلیه بیشتر از این مبلغ است. برای مطالعه بهتر مبالغ عوارض آزادراه ها می توانید به وبسایت (Karayollar Genel Müdürlügü) مراجعه کنید.

  اجاره خودرو در ترکیه
نقشه راه های ترکیه 5
نقشه کامل آزادراه های ترکیه

بزرگترین پروژه های راه های ترکیه

ترکیه در سالهای اخیر پروژه های بسیار بزرگی را در جاده ها و مسیرهای بین شهری خود انجام داده است، پروژه ای مانند تونل اویت که در واقع طولانی ترین تونل دو طرفه در جهان است یا پروژه ای مانند پل چناق قلعه که هم اکنون به عنوان بزرگترین پل کابلی در جهان شناخته می شود. همه این پروژه ها نشانه ای از پیشرفت ترکیه در صنعت راه سازی و جاده ای است که نشانگر کیفیت رسیدگی به جاده ها و راه های ترکیه نیز هست.

در زیر نیز می توانید ویدئويی از آزادراه مارمارای شمالی (Kuzey Marmara Otoyolu) را که یکی از بهترین و مهمترین آزادراه های موجود در ترکیه است را مشاهده کنید:

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان 118 ترکیه شماره واتساپ خود را وارد کنید

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک گذاری این مطلب

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید:

2 نظر

  1. نقشه راه های ترکیه 21

    خیلی توضیحات عالی و اطلاعات کامل در اختیار خواننده قرار دادید. ممنونم از زحمات شما.

    • نقشه راه های ترکیه 22

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پیش از تماس با ما این موارد را در نظر بگیرید:

  1. با این شماره تنها جهت خرید و اجاره ملک در ترکیه تماس بگیرید. 
  2. امکان پاسخگویی در روزهای یکشنبه وجود ندارد.
  3. لطفا پیغام خود را به صورت متن یا پیام صوتی ارسال نمایید و از تماس صوتی خودداری کنید.
  4. این خانه ممکن است به فروش رفته و یا اجاره داده شده باشد، اما موارد مشابه همواره موجود است.
  5. ما در استانبول اروپایی، شهر آلانیا و آنتالیا فعال هستیم.

دریافت مشاوره حقوقی اختصاصی

در صورتیکه تمایل به دریافت مشاوره حقوقی اختصاصی توسط وکیل مجموعه ما دارید، می توانید از طریق لینک زیر وارد واتساپ شده و وقت مشاوره دریافت نمایید. 

×