Skip to content

غار چال ترابزون دومین غار طولانی ترکیه

غار چال ترابزون دومین غار طولانی ترکیه 13

غار چال ترابزون و استان ترابزون

به عنوان یکی از محبوب ترین شهرها و استان های ترکیه در بین گردشگران، ترابزون سالانه هزاران نفر از گردشگران خارجی و داخلی ترکیه را به خود جذب می کند. عجایب و جاهای دیدنی ترابزون مانند اوزون گل ترابزون، قلعه ترابزون، موزه ایاصوفیه ترابزون و… که از بهترین دیدنی های ترکیه نیز به شمار می روند مورد پسند گردشگران قرار می گیرند. در این مقاله نیز یکی دیگر از دیدنی های زیبای ترابزون یعنی غار چال ترابزون را معرفی خواهیم کرد.

غار چال ترابزون دومین غار طولانی ترکیه 1

در مورد غار چال ترابزون

این غار به عنوان مسیر عبور آب شناخته می شود و در داخل آن استخرها و رودخانه های طبیعی زیبایی نیز وجود دارند. در فصول سرد سال میزان آب موجود در کف غار تا ۵۰ سانتی متر نیز می رسد اما در فصول گرم، این عدد به ۲۵ سانتی متر نیز کاهش پیدا می کند. به دلیل بسته بودن محیط داخلی غار چال ترابزون و رطوبت موجود در آن، چرخه هوا در درون این غار کمی متفاوت است و طبق اعتقاد اهالی منطقه، هوای این غار بسیار برای افرادی که بیماری های تنفسی دارند مفید است.

غار چال ترابزون دومین غار طولانی ترکیه 2

غار چال ترابزون که دومین غار طولانی در ترکیه نیز هست، توسط استانداری ترابزون ایمن سازی شده و مسیر کشی نیز در داخل آن انجام پذیرفته است و آماده بازدید گردشگران است. پس از ورود به غار و پیاده روی برای ۲۰۰ متر، با یک دوراهی روبرو خواهید شد. در مسیر سمت چپ می توان ۱۵۰ متر ادامه داد اما از مسیر سمت راست تا ۴۰۰ متر نیز می توان رفت و در مسیر نیز با گوشه کنارهای زیبا و آبشاری بسیار بکر در غار چال ترابزون روبرو خواهید شد.

غار چال ترابزون دومین غار طولانی ترکیه 3

طول کلی این غار در حدود ۸ کیلومتر است اما امروزه فقط در حدود ۱ کیلومتر از آن در اختیار بازدیدکنندگان است و مابقی غار هنوز برای بازدید مناسب نیست اما ممکن است در آینده مسیر بازدید از غار چال ترابزون بیشتر شود و بتوان از مسافت بیشتری دیدن کرد. همچنین یکی از مسائلی که ممکن است گردشگران به آن توجه کنند هوای متفاوت موجود در ابتدای غار و در قسمت های داخلی غار است. هوای قسمت ابتدایی مرطوب خشک است اما هوای قسمت های داخلی مرطوب معمولی است و نفس کشیدن نیز در داخل این غار لذت بخش است.

غار چال ترابزون کجاست؟

این غار در کنار روستای چال از توابع شهرستان دوزکوری (Düzköy) ترابزون قرار دارد. فاصله غار چال ترابزون با شهر ترابزون در حدود ۴۵ کیلومتر است و به راحتی می توان به آن رسید. برای اطلاعات بیشتر و جزئیات کامل نیز می توانید از نقشه زیر استفاده کنید:

ساعات بازدید و قیمت بلیط غار چال ترابزون

این غار همه روزهای هفته از ساعت ۹ الی ۱۸ در اختیار بازدیدکنندگان است و به دلیل وابسته نبودن به وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه حتی در روزهای تعطیل رسمی نیز تعطیل نیست. قیمت بلیط ورودیه این غار نیز در سال ۲۰۲۰ مقدار ۱۵ لیر است.

غار چال ترابزون دومین غار طولانی ترکیه 4

راه های دسترسی به غار چال ترابزون

یکی از راه های دسترسی به این غار استفاده از مینی بوس های موجود در مرکز شهر ترابزون است که مسافرین را به مرکز شهرستان دوزکوی خواهند رساند و از آنجا نیز می توان به راحتی به غار رسید. یکی دیگر از راه های دسترسی نیز می تواند استفاده از تورهای یک روزه باشد. در داخل شهر ترابزون بخصوص در میدان مرکزی یا همان پارک میدان ترابزون شرکت های بسیاری در حال ارائه خدمات تورهای یک روزه به جاذبه های دیدنی اطراف شهر ترابزون هستند که یکی از آنها غار چال ترابزون است و می تواند یکی از بهترین روش های بازدید از این غار باشد.

غار چال ترابزون دومین غار طولانی ترکیه 5

همچنین استفاده از اتومبیل شخصی نیز می تواند یکی از گزینه ها باشد. حتی اجاره خودرو در ترکیه بخصوص شهرهایی مانند ترابزون که دارای ترافیک زیادی نیست و بسیاری از جاذبه های گردشگری آن به هم نزدیک هستند می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای انجام سفر باشد.

غار چال ترابزون دومین غار طولانی ترکیه 6

منبع:

  جاده عشق آلسانجاک ازمیر

gezimanya.com

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان 118 ترکیه شماره واتساپ خود را وارد کنید

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک گذاری این مطلب

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید:

اگر نظر و یا تجربه ای در مورد موضوع این مقاله دارید، لطفا با همه به اشتراک بگذارید.


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  روستای زیبای هامسیکوی ترابزون

لطفا پیش از تماس با ما این موارد را در نظر بگیرید:

  1. با این شماره تنها جهت خرید و اجاره ملک در ترکیه تماس بگیرید. 
  2. امکان پاسخگویی در روزهای یکشنبه وجود ندارد.
  3. لطفا پیغام خود را به صورت متن یا پیام صوتی ارسال نمایید و از تماس صوتی خودداری کنید.
  4. این خانه ممکن است به فروش رفته و یا اجاره داده شده باشد، اما موارد مشابه همواره موجود است.
  5. ما در استانبول اروپایی، شهر آلانیا و آنتالیا فعال هستیم.

دریافت مشاوره حقوقی اختصاصی

در صورتیکه تمایل به دریافت مشاوره حقوقی اختصاصی توسط وکیل مجموعه ما دارید، می توانید از طریق لینک زیر وارد واتساپ شده و وقت مشاوره دریافت نمایید. 

×