Skip to content

داروخانه های ترکیه در یک نگاه

داروخانه های ترکیه در یک نگاه 14

داروخانه های ترکیه (Eczane)

در کشور ترکیه داروخانه ها (eczane) و داروسازها (eczaci) اجازه تجویز دارو برای مراحل بسیار اولیه و داروهایی که به نسخه خاص احتیاج نداشته باشند را دارند؛ یعنی در صورتی که مشکلاتی از قبیل سرماخوردگی، سوختگی های اولیه، حساسیت فصلی و .. داشته باشد با مراجعه به داروخانه های ترکیه می توانید از داروساز کمک بگیرید.

داروخانه های ترکیه در یک نگاه 1

ساعات کاری داروخانه های ترکیه

ساعات کاری داروخانه های ترکیه طی روزهای هفته (دوشنبه تا جمعه) معمولا از ساعت 8:30 صبح تا 19 می باشد. همچنین ساعات کار داروخانه ها در آخر هفته به این صورت است: شنبه ها 10:30 تا 18:30 (بین این ساعات بعضی از داروخانه ها زودتر تعطیل می شوند) و یکشنبه ها فقط داروخانه های شبانه روزی (nöbetçi eczane) کار می کنند.

داروخانه های ترکیه در یک نگاه 2

داروخانه های شبانه روزی ترکیه (nöbetçi eczaneler)

داروخانه های ترکیه طبق قانون وزرات بهداشت موظف هستند در هر ماه یک یا دو نوبت بصورت شبانه روزی باز باشند که معمولا هر داروخانه در هر هفته می تواند فقط یک بار به صورت شبانه روزی (nöbetçi) کار کند. در هر محله ای با توجه به جمعیت محل از یک تا پنج داروخانه شبانه روزی شبها باز هستند. برای شناختن داروخانه های استانبول و داروخانه های موجود در هر منطقه می توانید از این لینک کمک بگیرید.

همچنین در صورت نیاز به اطلاعات داروخانه های شبانه روزی محله تان در ترکیه، می توانید به سایت Bulurum.com مراجعه کرده و با نوشتن اسم محله اطلاعات کامل داروخانه ای که در آن شب فعالیت میکند را بدست آورید.

داروخانه های ترکیه در یک نگاه 3

خدمات درمانی و پزشکی در ترکیه

اگر نگران خدمات بهداشتی و درمانی ترکیه هستید، بهتر است از همین حالا خیال خود را راحت کنید. ترکیه یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه پزشکی است به طوری که موفق شده است رتبه دهم ارزان‌ ترین و با کیفیت ‌ترین خدمات درمانی جهان را از آن خود کند.

همانطور که امکان رخ دادن حادثه همیشه وجود دارد، بهتر است در مورد مراکز درمانی، داروخانه های ترکیه و داروخانه های شبانه روزی ترکیه آشنایی داشته باشیم تا در صورت نیاز این اطلاعات بتوانند کمک شایانی به ما کنند؛ بنابراین آشنایی با بیمارستان های خصوصی و دولتی استانبول، بیمارستان های شهری یا (Şehir Hastaneleri) و مراکز درمانی این کشور در کنار آدرس های آن ها می تواند در زمان مورد نیاز بسیار کاربردی باشد.

داروخانه های ترکیه در یک نگاه 4

خدمات بیمه و خرید دارو

اتباع خارجی به دو صورت می توانند خود را بیمه کنند و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند:

  • بیمه دولتی شرکت های خصوصی ترکیه
  • بیمه خصوصی شرکت های خصوصی

شرکت های بیمه درمانی خصوصی در ترکیه نیاز های پزشکی درمانی شما را در قبال امراض، تصادفات و اتفاقات را تأمین می کنند تا شما از نظر روحی و مالی فشار زیادی را متحمل نشوید و با خیالی آسوده به زندگی تان ادامه دهید. این شرکت ها به شما این امکان را می دهند که خودتان هر دکتر و یا پزشک متخصص را برای معالجه انتخاب کنید. می توانید با مراجعه به این وبسایت (Sigortam.net)، بسته به نوع بیمه درخواستی تان از مناسب ترین قیمت های بیمه درمانی شرکت های خصوصی ترکیه بهره مند شوید.

  بیمارستان های استانبول

همچنین در مورد خدمات دارو در داروخانه های ترکیه، بهتر است بدانید مطابق قانون افراد تحت پوشش بیمه برای استفاده از داروهای موجود در داروخانه های ترکیه نباید هزینه ای پرداخت کنند. اما برخی داروها خارج از پوشش بیمه ها می باشند. برای خرید این نوع داروها فارغ از داشتن و یا نداشتن بیمه، باید هزینه پرداخت کرد؛ همچنین داروهای مسکن و تب بر که بدون نسخه فروخته می شوند نیز خارج از پوشش بیمه هستند. هزینه های این داروها بسیار کم بوده و به راحتی قابل خرید می باشند.

داروخانه های ترکیه

هزینه های پزشکی در ترکیه

هزینه های درمان در بیمارستان های استانبول متناسب با دولتی یا خصوصی بودن مراکز درمانی بسیار متفاوت می باشد. این هزینه در بیمارستان های دولتی کمتر از نصف بیمارستان های خصوصی است. البته که در مراکز درمانی دولتی تنها بیمه SGK که به نوعی مشابه بیمه تامین اجتماعی ایران می باشد قابل قبول است و افراد زمانی که دارای شهروندی کشور ترکیه باشند می توانند از خدمات آن استفاده نمایند.

  بیمارستان های استانبول

بیمه های خصوصی تنها در بیمارستان های خصوصی و داروخانه های طرف قرارداد آن ها مورد پذیرش است. برای مراجعه به بیمارستان های دولتی می بایست از طریق سایت hastanerandevu.gov.tr وقت گرفته شود. در صورتی که فردی دارای شرایط نامناسب است می تواند از درب اورژانس وارد مراکز درمانی دولتی شده که نیاز به وقت قبلی ندارد. همچنین برخی از بیمارستان های دولتی به بیمارانی که در منزل هستند نیز خدمات ارائه می کنند.

به طور کلی می‌ توان گفت هزینه های پزشکی در ترکیه اگر بیمه نداشته باشید زیاد است. گفتنی است بیمار در صورت داشتن بیمه و با توجه به نوع آن باید حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد هزینه درمان را بپردازد. البته برخی از بیمه‌ها همه هزینه درمان، هزینه دارو و هزینه دکتر را پوشش می‌دهند.

اغلب هزینه های پزشکی و بیمارستان ها در ترکیه، شامل هزینه MRI، رادیولوژی، آزمایش، تصویربرداری، درمان‌های سرپایی، دندانپزشکی و اموری که مربوط به زیبایی نباشند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع خدمات پزشکی در ترکیه و قیمت مربوط به هرکدام از اینجا دیدن کنید.

اتباع خارجی چگونه می توانند از داروخانه های ترکیه استفاده کنند؟

افراد دارای بیمه سلامت عمومی و یا بیمه خصوصی، بخش بزرگی از داروهای فروخته شده در داروخانه های ترکیه را می توانند به طور رایگان دریافت کنند چرا که هزینه دارویی این افراد را دولت و یا شرکت بیمه تقبل می کند. بدین جهت برای این که اتباع خارجی بتوانند از خدمات دارویی بصورت رایگان بهره مند شوند، باید دارای بیمه از سوی دولت و یا شرکت های بیمه باشند.

داروخانه های ترکیه در یک نگاه 5

نحوه برخورداری از بیمه سلامت عمومی

افراد با شرایط زیر می توانند از بیمه سلامت عمومی و خدمات دارویی تحت پوشش آن برخوردار شوند:

  • اتباع خارجی که مجوز اقامت ترکیه اخذ کرده اند.
  • خارجیانی که غیر از ترکیه در کشور دیگری بیمه نیستند.
  • اتباع خارجی که بیش از ۱ سال از اقامتشان در ترکیه گذشته و بعد از این مدت درخواست دهند.
  هزینه های پزشکی در ترکیه

خارجی هایی که می خواهند از خدمات دارویی در ترکیه برخوردار شوند، جهت درخواست برای بیمه سلامت عمومی باید شخصا به نزدیک ترین مرکز تامین اجتماعی مراجعه کنند. متقاضیان باید مدارک زیر را به مرکز تامین اجتماعی ارائه کنند:

  • برگه مجوز اقامت
  • فرم تعهدنامه
  • اصل و کپی گزارشی که نشان دهنده وضعیت برنامه کاربردی بیمه سلامت باشد که از سازمان تامین اجتماعی کشور مربوطه و یا اداره کار دریافت شده است
داروخانه های ترکیه در یک نگاه 6

نحوه برخورداری از بیمه سلامت خصوصی

برای اخذ مجوز اقامت در ترکیه قبل از هر چیز باید بیمه سلامت خصوصی داشت. جهت دریافت مجوز اقامت، خارجی هایی که در مدت ویزای آن ها یا مهلت معافیت از ویزا و یا آنهایی که بیش از ۹۰ روز در ترکیه اقامت خواهند کرد، ملزم هستند که خود را از طریق شرکت های خصوصی فعال در کشور بیمه کنند.

  شماره تلفن های ضروری ترکیه

از آنجایی که اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در ترکیه مجبور به تهیه بیمه سلامت خصوصی اند، لذا می توانند به طور مستقیم از خدمات دارویی بهره مند شوند. اما کسانی که می خواهند با لغو بیمه خصوصی، تحت پوشش بیمه عمومی قرار گیرند هم با پیگیری مراحل درخواست بیمه عمومی با داشتن این نوع بیمه نیز می توانند از خدمات دارویی بهره مند شوند.

داروخانه های ترکیه در یک نگاه 7

سوالات متداول در مورد داروخانه های ترکیه

✅ ساعات و روزهای کاری داروخانه های ترکیه و داروخانه های شبانه روزی چه زمانی است؟

ساعات کاری داروخانه های ترکیه طی روزهای هفته (دوشنبه تا جمعه) معمولا از ساعت 8:30 صبح تا 19 می باشد. همچنین ساعات کار داروخانه ها در آخر هفته به این صورت است: شنبه ها 10:30 تا 18:30 (بین این ساعات بعضی از داروخانه ها زودتر تعطیل می شوند) و یکشنبه ها فقط داروخانه های شبانه روزی (nöbetçi eczane) کار می کنند.

✅ لیست و آدرس داروخانه های شبانه روزی استانبول را از کجا پیدا کنیم؟

داروخانه های ترکیه طبق قانون وزرات بهداشت موظف هستند در هر ماه یک یا دو نوبت بصورت شبانه روزی باز باشند که معمولا هر داروخانه در هر هفته می تواند فقط یک بار به صورت شبانه روزی (nöbetçi) کار کند. در هر محله ای با توجه به جمعیت محل از یک تا پنج داروخانه شبانه روزی شبها باز هستند. برای شناختن داروخانه های استانبول و داروخانه های موجود در هر منطقه می توانید از سایت eczaneler.gen.tr کمک بگیرید. همچنین در صورت نیاز به اطلاعات داروخانه های شبانه روزی محله تان در ترکیه، می توانید به سایت Bulurum.com مراجعه کرده و با نوشتن اسم محله اطلاعات کامل داروخانه ای که در آن شب فعالیت میکند را بدست آورید.

✅ اتباع خارجی چگونه می توانند از داروخانه های ترکیه استفاده کنند؟

افراد دارای بیمه سلامت عمومی و یا بیمه خصوصی، بخش بزرگی از داروهای فروخته شده در داروخانه های ترکیه را می توانند به طور رایگان دریافت کنند چرا که هزینه دارویی این افراد را دولت و یا شرکت بیمه تقبل می کند. بدین جهت برای این که اتباع خارجی بتوانند از خدمات دارویی بصورت رایگان بهره مند شوند، باید دارای بیمه از سوی دولت و یا شرکت های بیمه باشند.

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان 118 ترکیه شماره واتساپ خود را وارد کنید

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک گذاری این مطلب

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید:

1 نظر

  1. داروخانه های ترکیه در یک نگاه 21

    سلام (من در ایران هستم):
    1)چگونه میتوانم شماره واتس آپ یا ایمیل داروخانهای ترکیه را تهیه کنم؟
    2)چگونه میتوانم بفهم داروی مورد نیاز در کجای ترکیه موجود است؟
    “تشکر فراوان”


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پیش از تماس با ما این موارد را در نظر بگیرید:

  1. با این شماره تنها جهت خرید و اجاره ملک در ترکیه تماس بگیرید. 
  2. امکان پاسخگویی در روزهای یکشنبه وجود ندارد.
  3. لطفا پیغام خود را به صورت متن یا پیام صوتی ارسال نمایید و از تماس صوتی خودداری کنید.
  4. این خانه ممکن است به فروش رفته و یا اجاره داده شده باشد، اما موارد مشابه همواره موجود است.
  5. ما در استانبول اروپایی، شهر آلانیا و آنتالیا فعال هستیم.

دریافت مشاوره حقوقی اختصاصی

در صورتیکه تمایل به دریافت مشاوره حقوقی اختصاصی توسط وکیل مجموعه ما دارید، می توانید از طریق لینک زیر وارد واتساپ شده و وقت مشاوره دریافت نمایید. 

×