Skip to content

پل گالاتا استانبول

پل گالاتا استانبول 13

پل گالاتا استانبول (Galata Bridge) در بخش اروپایی استانبول واقع شده است. این پل منطقه گلدن هورن را به بی اوغلو (Beyoğlu) در شمال استانبول  متصل می کند. از معروف ترین جاهای دیدنی استانبول که در نزدیکی پل گالاتا (Galata Köprüsü) قرار دارند می توان به کاخ توپکاپی، موزه باستان شناسی استانبول، موزه استانبول مدرن، آب انبار باسیلیکا و بازار بزرگ استانبول اشاره کرد. در ادامه بیشتر با پل گالاتا آشنا خواهیم شد؛ با ما همراه باشید.

پل گالاتا استانبول (Galata Bridge)

در دو طرف پل گالاتا (Galata Köprüsü)، دو اسکله‌ی امینونو (Eminönü) و کاراکوی (Karaköy) قرار دارند. وقتی از منطقه‌ی امینونو (Eminönü) و پل گالاتا عبور کنید در آن سوی پل به کاراکوی خواهید رسید که در گذشته بندرگاه‌ مهم و معروفی بوده است.

پل گالاتا

این منطقه‌ ساحلی در اواخر امپراطوری عثمانی، مرکز تجاری و صنعتی استانبول بوده است و اکنون جزء قدیمی ‌ترین مناطق شهر می ‌باشد. در دوران حکومت عثمانی این بندرگاه باعث شده بود که سواحل شلوغ و تجاری این منطقه به یک قطب اقتصادی مبدل شوند، اما امروزه فقط قایق‌ های تفریحی، تورهای کشتی در استانبول و لنج ‌های مسافربری در این منطقه رفت و آمد می ‌کنند.

پل گالاتا استانبول 1

در امتداد خط ساحلی پل گالاتا، مساجد بسیاری مثل مسجد یاووز سلطان سلیم (Yavuz Sultan Selim Camii) به چشم می‌خورند که به دوران عثمانی مربوط می ‌شوند. یکی از دلایل اصلی شهرت این منطقه این است که قهوه‌خانه‌ ها و چایخانه‌ های بیشماری در این محله وجود دارد.

با ایجاد کافه‌ ها، گالری ‌ها و هتل ‌های مدرن در طی سال ‌های اخیر، منطقه‌ی کاراکوی نوسازی شده و به یک محله مدرن تبدیل شده است. وقتی از منطقه‌ کاراکوی (Karaköy)، یک خیابان سربالایی را پیش بروید به منطقه ی گالاتا خواهید رسید. گالاتا نیز یکی از قدیمی‌ترین محله ‌های استانبول است.

  خرید مغازه در استانبول

برج گالاتا استانبول که مربوط به قرن چهاردهم می ‌باشد بر کل این منطقه مشرف است. وقتی مسیر سربالایی بین گالاتا و کاراکوی را طی می‌کنید، به اواسط راه که می ‌رسید برج گالاتا را می‌توانید ببینید. اگر چه پروژه‌ های نوسازی در منطقه گالاتا نیز آغاز شده است ولی قدمت و تاریخ کهن این منطقه هنوز در بافت شهری آن مشهود است.

پل Galata در طول تاریخ در مکان های مختلف، ۵ بار دوباره سازی شده است. همچنین جالب است بدانید که در کتاب مارک تواین (Mark Twain) نویسنده آمریکایی هم به پل گالاتا اشاره شده است؛ می توانید روی یک طرف آن ایستاده و آسیا را ببیند و یا روی غرب آن بایستید و چشم اندازی از اروپا داشته باشید.

پل گالاتا استانبول 2

تاریخچه ساخت پل گالاتا استانبول

پل گالاتا استانبول برای اولین بار در سال ۱۸۴۵ به دستور مادر سلطان عبدالمجید اول، والده سلطان به صورت چوبی احداث گردید. پس از آن در سال های ۱۸۶۳، ۱۸۷۵ و ۱۹۱۲ بازسازی شد. در سال ۱۹۸۷ در قسمتی از پل که رو به آبراه شاخ طلایی (Golden Horn) یا به ترکی (Haliç) بود، اقدام به ساخت پل جدیدی کردند. قبل از اتمام ساخت آن پل، در سال ۱۹۹۲ پل تاریخی گالاتا بنا به دلایل نامشخص دچار آتش سوزی شد و خسارت زیادی به آن وارد شد.

  جدیدترین فرودگاه استانبول (بزرگترین فرودگاه جهان!)

بعد از آتش سوزی، به عملیات ساخت پل قبلی که در سال ۱۹۸۷ شروع شده بود سرعت دادند و در سال  ۱۹۹۲ به جای پل تاریخی در خدمت عموم قرار گرفت. قسمت هایی از پل تاریخی که در سمت کاراکوی (Karaköy) بودند سرجای خود ماندند و با انتقال قسمت های نسوخته ی پل تاریخی، سمت Unkapani از پل آتاتورک پی ریزی شد

پل گالاتا در دوران قدیم کاملاً از آتش سوزی محافظت می شد. در راستای همین، برای اینکه ساختار چوبی آن از بین نرود، استعمال دخانیات در طول روز در این پل را ممنوع اعلام کرده بودند و شب ها نیز پل را می بستند. در سال ۱۹۱۲ بر اساس برنامه ی «اولین سبک حرکت ملی معماری» در استان استانبول به عنوان سمبل استانبول شناخته شده بود..

  تپه چاملیجا استانبول

پل Galata، در دو طبقه با شش لاین عبور خودرو، دو لاین تراموا و یک مسیر پیاده روی تعبیه شده است. در واقع طبقه بالای آن به عبور ماشین و تراموا و طبقه پایین آن به عبور پیاده روها اختصاص داده شده است.

پل گالاتا استانبول 3

دلیل محبوبیت پل گالاتا (Galata Bridge) چیست؟

دلیل اصلی محبوبیت پل گالاتا حضور ماهیگرانی است که بر روی پل حضور دارند و به انتظار صید ماهی نشسته ‌اند. بیشتر توریست ‌ها مجذوب آن‌ ها می‌ شوند و در هر لحظه به دنبال فرصتی جذاب می ‌گردند که با دوربین ثبت کنند. این پل علاوه بر ماهیگران و توریست‌ ها برای مردم عادی هم جذاب است و روزانه افراد بسیاری برای قدم زدن به پل گالاتا می‌آیند.

پل گالاتا استانبول 4

در قسمت پایینی پل رستوران ‌های محلی و کافه هایی وجود دارند که می ‌توانید در حالی که بر روی صندلی‌ های چوبی نشسته‌ اید و به منظره زیبای تنگه بسفر  نگاه می کنید، از خوردن غذاهای معروف ترکیه لذت ببرید.

پل گالاتا استانبول 5

نحوه دسترسی به پل گالاتا

دسترسی به پل گالاتا آسان است. با سوار شدن به اتوبوس، تراموای، مینی بوس و کشتی می توانید به راحتی در ایستگاه امینونو (Eminönü) پیاده شده و به پل برسید. در کل سوار هر وسیله ای که به سمت امینونو می رود شوید می توانید به راحتی به پل گالاتا برسید.

پل گالاتا استانبول 6

پل گالاتا استانبول (Galata Bridge) بر روی نقشه

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان 118 ترکیه شماره واتساپ خود را وارد کنید

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک گذاری این مطلب

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید:

اگر نظر و یا تجربه ای در مورد موضوع این مقاله دارید، لطفا با همه به اشتراک بگذارید.


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پیش از تماس با ما این موارد را در نظر بگیرید:

  1. با این شماره تنها جهت خرید و اجاره ملک در ترکیه تماس بگیرید. 
  2. امکان پاسخگویی در روزهای یکشنبه وجود ندارد.
  3. لطفا پیغام خود را به صورت متن یا پیام صوتی ارسال نمایید و از تماس صوتی خودداری کنید.
  4. این خانه ممکن است به فروش رفته و یا اجاره داده شده باشد، اما موارد مشابه همواره موجود است.
  5. ما در استانبول اروپایی، شهر آلانیا و آنتالیا فعال هستیم.

دریافت مشاوره حقوقی اختصاصی

در صورتیکه تمایل به دریافت مشاوره حقوقی اختصاصی توسط وکیل مجموعه ما دارید، می توانید از طریق لینک زیر وارد واتساپ شده و وقت مشاوره دریافت نمایید. 

×