Skip to content

فحریه اوجن بازیگر معروف ترکیه

فحریه اوجن بازیگر معروف ترکیه 13

بیوگرافی فحریه اوجن

فاهریه اوجن (فخریه اوجن) از معروف ترین و شناخته شده ترین بازیگران ترکیه، در ۴ ژوئن سال ۱۹۸۶ میلادی (سال ۱۳۶۵ شمسی) در شهر زولینگن (Sulingen) آلمان متولد شد. خانواده مادر او از اهالی قوم چرکس و خانواده پدرش از مهاجران ترک و اصالتاً اهل شهر کاوالا (Kavala) هستند. فاهریه اوجن به مدت یک سال در کشور آلمان در رشته جامعه شناسی در دانشگاه دوسلدورف تحصیل کرد و سپس این رشته را نیمه تمام رها کرد و همراه مادرش به ترکیه آمد. در سال ۲۰۰۵ به طور غیر حرفه ای وارد دنیای بازیگری شد و در سال ۲۰۰۸ اولین کار بازیگری حرفه ای به وی پیشنهاد گردید.

فحریه اوجن

وی به صورت اتفاقی در برنامه ای به عنوان تماشاچی شرکت کرد. فحریه اوجن در این برنامه به وسیله ی مرحومه اویا آیدوغان هنرپیشه ی قدیمی و مشهور ترک، کشف شد و به تهیه کننده ی سریالی معرفی شد. فاهریه اوجن پس از این اتفاق وارد زندگی جدیدی شد و پا به دنیای هنر گذاشت.

فحریه که در رشته ی جامعه شناسی تحصیل می کرد، در هنگام شروع هنرپیشگی تحصیلات خود را در آلمان نیمه کاره رها کرده بود و سالها بعد، پس از پیشرفت در حرفه ی بازیگری تصمیم گرفت به تحصیلات خود ادامه دهد. فاهریه با وجود اینکه علاقه ی زیادی به رشته ی جامعه شناسی داشت، به دلایلی تصمیم گرفت تغییر رشته دهد. او در استانبول در شاخه ی تاریخ در دانشگاه بغازیچی که جزو دانشگاه های برتر ترکیه است، ادامه تحصیل داد و از این رشته فارغ التحصیل شد.

فحریه اوجن بازیگر معروف ترکیه 1

فحریه در مصاحبه ای که چندی پیش با وی انجام شد، گفت: “تاریخ واقعا یک افسانه است. رشته ی تاریخ نیز برای من بسیار جالب بود و در طول این چهار سال با اشتیاق فراوانی درس خواندم.” با وجود اینکه فاهریه اوجن همیشه پیشنهادات بسیاری برای اجرای تئاتر دریافت کرده، اعتقاد دارد، سینما، تلویزیون و تئاتر قطب های متفاوتی هستند و برای اجرای هر کدام باید تمرکز خاصی داشت و نمی توان به صورت موازی این کارها را با هم پیش برد. با توجه به علاقه ای که به آموزش دارد، شغل معلمی را دوست داشته و در این باره گفت: “اگر به بازیگری روی نمی آوردم حتما در راه آموزش و یاد دادن کار می کردم.”

  سرنای ساریکایا، بازیگر مشهور ترک

نماد ماه تولد فحریه اوجن دوقلوها است. اما به گفته خودش، دوستان او اعتقاد دارند برخلاف خصوصیات این ماه، او شخصیتی وابسته به خلوت خود دارد و گاهی بسیار احساساتی می شود. تنها خصوصیتی که او از نماد دوقلوها دارد، این است که نمی تواند در مدت زمان کوتاه تصمیم بگیرد. فاهریه اوجن در این باره اظهار داشت: “گاهی بابت موضوعی روزها می اندیشم و نمی توانم به تصمیمی نهایی برسم.” از دیدگاه فاهریه، هر کاراکتری که قرار است آن را بازی کند، نکات بالا و پایین بسیاری دارد.

فاهریه اوجن بازیگر معروف ترکیه

ازدواج فحریه اوجن

فاهریه اوجن که از هنرپیشه های برجسته ترکیه محسوب می شود، در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۷، با بازیگر و مدل معروف ترکیه بوراک اوزچیویت در استانبول ازدواج کرد. فرزند پسر آنها به نام کاران در ۱۳ آوریل ۲۰۱۹ متولد شد.

فحریه اوجن بازیگر معروف ترکیه 2

فیلم ها و سریال های فحریه اوجن

 فخریه اوجن (Fahriye Evcen) که در سال ۲۰۱۷ در فهرست ۳۰ زن زیبا در جهان  قرار گرفت در فیلم ها و سریال های زیادی نقش آفرینی کرده است. از سال ۲۰۱۸ به بعد به دلیل بارداری و مراقبت از فرزندش کاران، فعالیت کمتری در حوزه ی سینما و سریال داشته که انتظار می رود از سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را از سر بگیرد.

فحریه اوجن بازیگر معروف ترکیه 3

فیلم های فخریه اوجن

  • Aşk tutulmasi (2008)
  • Cennet (2008)
  • Takiye allah yolunda (2010)
  • Being Italian with signora enrica (2010)
  • Evim sensing (2012)
  • Aşk Sana Benzer (2015)
  • Sonsuz Aşk (2017)
فحریه اوجن بازیگر معروف ترکیه 4

سریال های فحریه اوجن

  • سریال برگ ریزان – Yaprak Dökümü (2005-2010)
  • سریال چکاوک – Love Bird (2013-2014)
  • Kurt seyit ve şura (2014)
  • Ölene kadar (2017)
فحریه اوجن بازیگر معروف ترکیه 5

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان 118 ترکیه شماره واتساپ خود را وارد کنید

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اشتراک گذاری این مطلب

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید:

اگر نظر و یا تجربه ای در مورد موضوع این مقاله دارید، لطفا با همه به اشتراک بگذارید.


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  هانده ارچل از مشهور ترین بازیگران زن ترکیه

لطفا پیش از تماس با ما این موارد را در نظر بگیرید:

  1. با این شماره تنها جهت خرید و اجاره ملک در ترکیه تماس بگیرید. 
  2. امکان پاسخگویی در روزهای یکشنبه وجود ندارد.
  3. لطفا پیغام خود را به صورت متن یا پیام صوتی ارسال نمایید و از تماس صوتی خودداری کنید.
  4. این خانه ممکن است به فروش رفته و یا اجاره داده شده باشد، اما موارد مشابه همواره موجود است.
  5. ما در استانبول اروپایی، شهر آلانیا و آنتالیا فعال هستیم.

دریافت مشاوره حقوقی اختصاصی

در صورتیکه تمایل به دریافت مشاوره حقوقی اختصاصی توسط وکیل مجموعه ما دارید، می توانید از طریق لینک زیر وارد واتساپ شده و وقت مشاوره دریافت نمایید. 

×